Här kommer du att få ta del av mina uppdrag som jag tar mig an som personlig tränare!

  - Sitter som styrketräningsexpert och svarar på frågor inom styrketräning.

- Sitter som styrketräningsexpert och svarar på frågor inom styrketräning.

Som styrketräningsexpert för träningstidningen Body svarar jag varje månad på frågor om styrketräning. Body vänder sig till alla som tränar hårt och vill ha en större kunskap inom träning. Här får du ta del av träningstips, kostråd, rehab, forskning, trender inom träningsvärlden och mycket mer. Prenumera på tidningen redan idag och ta din träning till nästa nivå: https://www.dintidning.se/kassa/betala/

 

 

ARTIKLAR

Så tränar du smart på utegymmet!

Hur optimerar jag min träning på ett utomhusgym? Kan ett utomhusgym ersätta ett vanligt gym? Hur bör man lägga upp sin träning på ett utomhusgym för maximal effekt? Frågor kring detta ämne är många. Likaså svaren.
Att träna är viktigt, oavsett var man väljer att träna eller val av träningsform. Det viktigaste är att träningen uppfyller ett syfte, att man har en god kunskap om sin träningsform samt en god teknik genom utförandena. Att träna på ett utomhusgym är väldigt funktionellt då en hel del av redskapen samt övningarna sätter krav på att man hela tiden arbetar med sin balans, stabilitet och hållning.
På senare år har man kunnat följa träningstrenden mot en utveckling där allt fler personer väljer att träna utomhus. Många gånger handlar det om olika funktionella träningsformer i grupp. Parallellt med denna utveckling har allt fler börjat intressera sig samt börjat utnyttja utegymmen mer.  

I artikeln beskriver jag samt lyfter fram ett 20 tal övningar på hur du bäst och smartast tränar på ett utegym.

 

10 sätt att utnyttja setvilan!

Vi strävar kontinuerligt efter att optimera och utveckla vår träning. Allt från att ändra vår träningsmetod till programmering av vårt upplägg men syftet är detsamma - att effektivisera vår träning.
Aktiv setvila är en metod som både effektiviserar din träning och utmanar din intensitet. Det innebär att istället för att vila 60-90 sekunder helt stilla mellan dina set, lägger du till en aktiv övning 30-60 sekunder, som antingen är pulshöjande eller rörlighetsförberedande. Detta innebär att du behåller en högre puls mellan seten vilket utmanar både din muskelkondition samt förlänger din förbränning.

I artikeln beskriver jag samt lyfter fram ett 10 tal övningar som kan effektivisera din träning genom att utnyttja setvilan.